רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

נכות מעבודה

מקום עבודתו של אדם הינו אחת הזירות המרכזיות בהם מבלה אדם בחייו. לצערנו במקרים מסוימים דווקא במקומות אלו, אשר אליהם חשים העובדים זיקה כה עמוקה, מתרחשות פציעות אשר גורמות לנזקים חמורים בעלי השפעה על עתידו הכלכלי של העובד.

מהי נכות בעבודה?
נכות בעבודה הנה פגיעה מתמשכת בכושרו ותפקודו של אדם לעבוד עבודה שבן גילו ובן מינו מסוגל לעשות.סיבת יצירתה של נכות זו הנה מקום עבודתו של הפרט.
החוק נוהג להסתכל על שתי סיבות הגורמות לכך: האחת הנה תאונת עבודה אשר מוגדרת כתאונה אשר ארעה במקום ובסביבת העבודה של העובד, והשני הינו מחלת מקצוע אשר מוגדרת כשורת מחלות אשר עלולות להיווצר כתוצאה מעיסוק מסוים. שתי הסיבות הללו הינם גורמים לאובדן כושר עבודה אצל בקרב הפרט.

למה זכאים נכי עבודה?
לרוב על פי חוק אמורים עובדים להיות מבוטחים על ידי מעסיקיהם, ביטוחי עבודה אלו הינם כנגד כול צרה שלא תגיע. בנוסף זכאים נכי עבודה שונים לתבוע "דמי פגיעה", אשר משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי. זכאות לדמי פגיעה אלו מתבצעת אך ורק תוך הצגת מסמכים רפואיים מתאימים המאשרים כי אכן הייתה פגיעה רפואית אשר גרמה לנכות עקב עבודה. שיעור דמי הפגיעה הינו עד 91 יום מרגע הפגיעה.

מדוע מומלץ להשתמש בשירותים משפטיים?
כפי שצוין, הזכאות לפיצוי עקב נכות מעבודה כרוכה בהליך הקבוע מראש בחוק. הליך זה הינו הליך ארוך שלעיתים עלול לקחת זמן ולא להביא עמו בסופו של דבר את התוצאות הרצויות. לכן חשוב לדעת כי שירותו של עורך דין יכול לתת ערך מוסף בהגשת הטפסים ובניהול התהליך אל מול הרשויות.
אין ספק כי נכות מהעבודה איננה דבר נעים, אך גם מן המצב הזה ניתן לצאת עם הנזק המינימאלי תוך שימוש נכון בשירותים המשפטיים.
מפת אתר | צור קשר