רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונות דרכים


החוק הרשמי בעניין תאונות הנו חוק הפייצויים לנפגעי תאונות דרכים התלש"ה 1975 (להלן חוק הפלת"ד), אשר נחקק על מנת להסדיר את עניין הפייצויים בעיקבות תאונת דרכים בקרב נפגעי גוף. החוק עצמו מכיל הגדרות מדוייקות לגבי השאלה העקרונית- מהי תאונת דרכים.

מתי זכאי נפגע בתאונת דרכים לפיצוי?

כאמור החוק מגדיר באופן מדויק מהי תאונת דרכים, תאונה בה נגרם נזק גוף לאדם עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה.עקב חוסר הבהירות במונחים- רכב מנועי ומטרות תחבורה נקבעו בפסיקה פירושים שונים ומגוונים וכמו כן התקיימו מספר תיקונים לחוק.עיקרון מרכזי של החוק הפלת"ד הינו אחריות מוחלטת, קרי, כל אדם הנפגע פגיעת גוף בתאונת דרכים, ללא קשר לשאלת אשמתו של הפוגע או הנפגע. על כן ניתן לומר כי כל תאונה שארעה בזמן נסיעה ברכב, החנייתו , כניסה וירידה ממנו, תחשב לתאונת דרכים וכמו כן טיפול ברכב, פגיעה ממטען שהתנתק מרכב וכו..

את מי תובעים?

כל נהג תובע את חברת הביטוח של הרכב בו הוא נהג, נוסע שהוא לא הנהג, בתוך הרכב תובע את חברת הביטוח של הרכב בו נסע, הולך רגל יוכל לתבוע את חברת הביטוח של הרכב  הפוגע, הפוליסה הרלוונטית היא פוליסת ביטוח חובה. במידה ולנוהג לא קיימת פוליסת ביטוח או אם מדובר בתאונות פגע וברח, יקבל הנפגע את פיצויו מקרנית.

חישוב פיצויים לפי ראשי נזק-

סכום הפיצויים לתאונות דרכים שיינתן לניזוק ייקבע בהתאם לראשי נזק. ראשי נזק קיימים משני סוגים- ראשי נזק ממוניים וראשי נזק לא ממוניים.  דוגמאות לסוגי פייצויים אותם ראשי לתבוע הנפגע-
* כאב וסבל –הנחשב לראש סבר לא ממוני, ייחושב על פי נוסחה מתמטית בהתאם לשיעור הנכות הרפואית שנקבעה לצמיתות, גילו של הנפגע וכמו כן מספר הימים בהם היה הנפגע מאושפז.
* אובדן כושר השתכרות- מחושבים על פי כל, בהתאם לתקופת אי כושר העבודה, שיעור הנכות הזמנית וכמו כן הנכות הקבועה שנותרה לנפגע והשלכות הנכות והפגיעה על יכולתו לתפקד בחיי היומיום.
* הוצאות משפטיות- הוצאות שהוצאו לצורך ניהול ההליך המשפטי, נסיעות לבית המשפט,שכר טרחת עורכי דין, אגרת הגשת תביעה, שכר עדים, וכו...


מפת אתר | תאונת דרכים |  צור קשר