רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

נזקי גוף

תביעות פיצויים בגין נזק גוף כולל בחובו תביעות בנושאים מגוונים, אך המשותף להם הוא כי כולם נגרמו בעיקבות רשלנות רפואית, בעקבות תאונות עבודה, תאונות דרכים ונזקים שנגרמו בתאונות מסוגים שונים. תביעות לקבלת פיצויים בעיקבות נזקי גוף הן תביעות מורכבות למדי ולכן עורך הדין המטפל בתביעה זאת זריך להיות בעל ידע רב ורמת מקצועיות רבה בתחום. תביעה בגין נזק גופני דורשת מהנפגע הוכחת פגיעתו על ידי חוות דעת רפואית המפרטת את אופי הפגיעה,מידת חומרתה, אחוזי נכות  ואת דעתון של הרופא לגבי הקשר הסיבתי בין עילת התביעה לנזק הגופני שנמצא.

נזקי גוף בתאונות דרכים

במקרה של תאונת דרכים אין רלוונטית שאלת אשמתו של הנפגע (בניגוד לענפי משפט אחרים), ועל כן קיימת לנפגע זכאות לקבלת פיצויים בגין נזק גופני שנגרם לו בתאונת דרכים, גם באם התאונה נגרמה בשל אשמו של הנפגע עצמו או לחילופין כל אדם אחר האחראי לתאונה, זאת בהתאם לעיקרון האחריות המוחלטת.

הגוף הנתבע בכל מקרה של תאונת דרכים תלוי בזהותו של הנפגע, באם מדובר בהולך רגל, ייתבע פיצויים מחברת הביטוח של הרכב שפגע בו. באם מדובר בנהג הרכב הנפגע יהיה עליו לתבוע פיצויים מחברת הביטוח המבטחת את הרכב בו הוא נוהג. במקרה שבו הרכב לא היה מבוטח בביטוח חובה זכאים הנוסעים ברכב והולכי הרגל הנפגעים לפיצוי מהגוף הממשלתי-קרנית. גובהם של הפיצויים ייקבע על פי חומרת הפגיעה שיקבע על די מומחה מטעם בית המשפט, שיקבע את גובה הנחות ואת הפיצויים בהתאם על מנת להביא ושיפוי ולהחזרים בגין אובדן כושר השתכרות.

נזקי גוף בתאונת עבודה

תאונה שאירעה במהלך שעות העבודה ובעיקבות עבודתו של אדם אצל מעביד או  לחילופין מטעמו. במסגרת הגדרת המונח תאונת עבודה תייחשב גם כל תאונה שאירעה במהלך שעות העבודה, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. על מנת שתאונה תיכלל בהגדרת תאונת העבודה צריך שייתקיים קשר סיבתי בין העבודה עצמה לבין התאונה שנגרמה בפועל. במקרה שמדובר בפגיעה לצמיתות, המקרה ייבחן בהליך קבוע על ידי הביטוח הלאומי שייקבע את אחוזי הנכות ובהתאם את קצבת הנכות. במקרים חריגים שבהם הנפגע סבור שביטוח הלאומי טעה בקביעתו, יוכל לפנות לבית הדין לעבודה.

 

 

מפת אתר | צור קשר