רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

רשלנות רפואית

מהי רשלנות רפואית ?

על פי פקודת הנזיקין, כי כל אדם שביצע מעשה שאינו סביר או נבון, או שלא ביצע מעשה שאדם סביר או נבון (בנסיבות אתו מקרה)  היה עושה, יוגדר כרשלן. כשאנו מדברים על נושא רפואי, ההגדרה הזו אינה מדוייקת ואף בעייתית ולכן בהתאם לפסיקה של בתי המשפט המבחן הנדרש לבדיקת רשלנות רפואית בקרב רופאים הינו "מבחן הרופא הסביר"- מה היה עושה רופה סביר באותן נסיבות? ניתן לומר כי בית המשפט מיישם את העקרונות לפיהם נזהה רשלנות כללית, על עולם הרפואה (עקרונות אשר יפורטו בהמשך).

מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית
?

כידוע הרפואה אינה מדע שאינו מדוייק ולכן במקרים רבים קשה מאוד להוכיח את רשלנותו של רופא והאם הוא חורג ממבחן "הרופא הסביר", כיום ידוע כי כשמתבקש בית המשפט לקבוע האם רופא פעל באופן רשלני, נקודת המוצא שלו היא כי רופא מעצם היותו רופא, עושה את מלאכתו כראוי, בהתאם לשבועת הרופאים, צו המצפונו וכללי האתיקה עליהם מופקדים הרופאים. ולכן, אין בית המשפט ממהר להכתים שמו של רופא, אלא במקרים חריגים, כאשר יוכח כי אכן התקיימה התרשלות.

מה ייצטרך תובע בתביעת רשלנות להוכיח?

תובע בתביעת רשלנות באופן כללי וכמו כן תביעת רשלנות רפואית על פי פקודת הנזיקין ייצטרך להוכיח מספר מרכיבים, עם הוכחת מרכיבים אילה תתקיים עילת רשלנות. ראשית, על התובע להוכיח כי קיימת כלפיו חובת זהירות, קרי, התובע ייצטרך להוכיח כי לאדם שהתרשל ישנה חובה לפעול ביתר זהירות כלפי התובע. לדוגמא- חובת זהירות של הורה כלפי ילדיו, חובת זהירות של מורה כלפי תלמידיו, חובת זהירות של מעסיק כלפי עובדיו וכו.. לאחר מכן ייצטרך להוכיח התובע כי אותה חובה שהייתה קיימת – הופרה. השלב הבא הוא להוכיח כי אותה הפרה שביצע הנתבע גרמה לנזק אצל התובע. בנוסף על התובע יש להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין ההפרה שהתקיימה לבין הנזק שנגרם בפועל, משמע, יש לשאול את השאלה – אלמלא היא מתרשל הנתבע היה נגרם הנזק בכל זאת? באם התשובה לשאלה זאת חיובית אזי התקיימה רשלנות. לסיכום ייצטרך התובע להוכית את היקף הנזק.

מפת אתר | עורך דין רשלנות רפואית |  צור קשר