רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונת עבודה ימי מחלה

תאונת עבודה מוגדרת בחוק ביטוח לאומי כתאונה שהתרחשה בעת העבודה או כתוצאה מתחום העיסוק.
בחוק קיים דגש כי תאונות עבודה נחשבות גם תאונות שמתרחשות בדרך הלוך או חזור לעבודה. הידיעה של כללי וחוקי תאונות עבודה ולזכויות להם אתם זכאים היא חשובה מאוד. אם יהיה בידכם ידע זה תוכלו למנוע ניצול וסחטנות של בעל העסק בו אתם עובדים ולקבל את כל הפיצויים להם אתם זכאים במסגרת התאונה. הפיצויים יכולים לסייע ולהקל על אורח החיים, במיוחד במקרה של תאונה ואיבוד ימי עבודה וכתוצאה מכך שכר.

ימי מחלה לאחר תאונת עבודה
שיעור תאונות העבודה הוא גדול מאוד ועומד על כ60,000 נפגעים בשנה. ב60,000 האלו נכללות פציעות קשות וקלות כאחד. קיימות פציעות בעקבות תאונות עבודה שמשביתות את האדם, גורמות לו לנכות קשה ולא מאפשרות לו לחזור לעבודה. עם זאת קיימות תאונות קלות יותר בהן העובד נדרש לקחת מס´ ימי מחלה עד השתקמותו. ימי המחלה נמדדים בשיקולו של רופא ובהתאם לפגיעה. כל עובד שמשלם דמי ביטוח לאומי זכאי, בשגרת היום יום, ליום וחצי בחודש לנצל ימי מחלה. ימי המחלה נמדדים גם באופן שנתי והם נכללים בתשלום המשכורת הכולל. כאשר חורגים מימי המחלה הניתנים על פי חוק ניתן להוריד משכר העובד.

מה עושה נפגע תאונת עבודה לאחר שתמו ימי המחלה?
תאונות עבודה יכולות להיות קשות מאוד ולדרוש זמן מנוחה והחלמה רב. פה נכנסים לתמונה הפיצויים על תאונת עבודה. כאשר מדובר על תאונת עבודה ניתן להגיש תביעה לפיצויים על התקופה שבה העובד נאלץ לנוח ולא לקבל שכר. הביטוח הלאומי גם הוא מהווה עזרה גדולה במימון ההוצאות הרבות בעת מחלה/נכות/פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה.

 

מפת אתר | צור קשר