רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

דיווח על תאונת עבודה

כאשר אנו נמצאים בביתנו אנו אחראים לגופנו אך כאשר אנו נמצאים בעבודה ומתרחשת תאונת עבודה, מי שאחראי לנו הוא המעביד שאמור לפעול בתיאום יחד עם המוסד לביטוח לאומי.
על פי המוסד לביטוח לאומי אדם אשר נפגע בתאונת עבודה שארעה בזמן העבודה ושכזו המעניקה זכויות לנפגע במסגרת המוסד לביטוח לאומי חייבת להיות תאונה שיש בה הוכחה כי הנפגע נפגע "בתאונת עבודה או סובל ממחלת מקצוע".

מהי תאונת עבודה?
תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה בזמן העבודה למען העבודה ורק אז לפי החוק תוגדר תאונה כתאונת עבודה, כמובן שיש לכך סייגים רבים בחוק וכי לא תמיד ניתן להוכיח מה התבצע בשביל העבודה ומה לא ואפילו מה הוא זמן העבודה הוא לעיתים דבר שקשה להגדירו. הדבר יכול להתרחש כתוצאה מנפילה של חפץ שגרם לנו לפגיעה דוגמת מדף, ציוד למגנטים, מסך גדול התלוי על הקיר והרשימה עוד ארוכה וממושכת.
מחלת מקצוע היא מחלה שמוגדרת בחוק המוסד לביטוח לאומי ועל מנת שהיא תחשב כמחלת מקצוע עליה להיקבע כמחלת מקצוע ברשימת מחלות המקצועות המופיעה בתקנות המוסד לביטוח לאומי. בנוסף על העובד להוכיח כי המחלה קרתה בעקבות העבודה ויש קשר ברור בין המחלה עצמה לעבודה.

לאן לפנות?
העבודה היא שמפרנסת אותנו כל חיינו, וכאשר אנחנו נפגעים ולא יכולים לעבוד עוד, כדאי שנדע כדאי להגן על עצמנו על מנת שנוכל להמשיך לפרנס את עצמנו באמצעות המוסד לביטוח לאומי.
על מנת לדווח על תאונת עבודה יש למלא טופס 250 וישנה בירוקרטיה רבה הסובבת את הנושא, בנוסף ישנם פרשנויות רבות לגבי מה נחשב תאונת עבודה עקב כך שהחוק משאיר מקום לפרצות ולפרשנויות שונות ולכן עדיף ורצוי להתייעץ עם עורך דין על מנת שיחלץ אותך מהביורוקרטיה הרבה ויעזור לך בתהליכי הדיווח אל מול המוסד לביטוח לאומי, צרו קשר עמנו באתר קטגור על מנת שנוכל לסייע לכם במהלך רישום ותביעת תאונה העבודה, בנוסף באתר יש מידע רב על מגוון החוקים והתביעות השונות בכל הקשור לתביעות עבודה.

מפת אתר | צור קשר