רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תביעה צבא

מהי תביעה צבא? חיילים ושוטרים אשר נחבלו או חלו במהלך שירותם ונגרם להם נזק בלתי הפיך מגישים תביעה כנגד משרד הביטחון. מדובר בתביעה אזרחית.מטרת התביעה הינה הכרה בפציעתם או נכותם במסגרת משרד הביטחון.לאחר שמשרד הביטחון יכיר בתאונה, ועדה רפואית תיקבע מהו אחוז הנכות המגיע לנפגע או לחילופין מהם הפיצויים על ניזקי גוף המגיעים לאותו אדם.

מי יכול להגיש תביעה לצבא

חייל אשר נחבל או חלה במהלך שירותו הצבאי  וישנו קשר ישיר בין הפציעה ובין שירותו זכאי להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון. לפי החוק חייל משוחרר בלבד רשאי להגיש תביעה.חייל משוחרר הוא כל מי ששוחרר משירות חובה וחייל שנמצא 3 חודשים לפני שחרורו. על החייל מוטלת חובת הוכחה לכך שישנו קשר סיבתי בין החבלה לשירות הצבאי או בין החמרת המחלה לשירות הצבאי. את הקשר הסיבתי קובע בית משפט על פי עיונים במידע רפואי של התובע ועל פי חוות דעת מקצועית של מומחים תוך התייחסות לשיקולים משפטיים.

תביעה צבא – חשוב לדעת

תביעה ממשרד הבטחון שוללת את הזכות לתביעת פיצויים. תביעה ממשרד הבטחון הינה לתגמולים ולא לפיצויים.במידה וגוף אזרחי היה מעורב בארוע אשר גרם לנכות של חייל יתכנו מקרים בהם ניתן להגיש בנוסף לתביעה ממשרד הבטחון גם תביעת נזיקין אזרחית. לא תמיד הליך זה מתגמל כספית ומצדיק את  המאמצים הרבים בהם הוא כרוך.
מפת אתר | צור קשר