רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מהו התהליך מול הועדה הרפואית לנפגעי תאונות עבודה?

אדם שנפצע כתוצאה מתאונת עבודה, מיקרוטראומה או מחלת מקצוע, ושתביעתו הוכרה על ידי הביטוח הלאומי, זכאי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכותו. במסגרת התביעה, יקבל התובע הנפגע הזמנה לבדיקה בפני ועדה רפואית, שתפקידה לקבוע את גובה נכותו על בסיס רמת הנזק הגופני ו/או הנפשי שנגרם לו ועל פי זמניותה, או חלילה צמיותה. תהליך העמידה למול הועדה הרפואית מסתכם ברוב המקרים במפגש אחד, אך לעיתים גם דרוש מפגש שני כאשר מתבצע ערעור.

ועדה רפואית ראשונה
בועדה הראשונה יושב במרבית המקרים רופא אחד המומחה לתחום הרלוונטי ביותר לפגיעתו של התובע. הרופא, בסיועו של מזכיר הישיבה, שתפקידו לדאוג על שמירת זכויות התובע ורשימת דו"ח הוועדה, כותבים פרוטוקול הנשלח לנפגע בתאונת עבודה בליווי מסקנות הועדה בנוגע לנכותו. זאת לאחר בדיקתו, עיון במסמכיו הרפואיים ושמיעת תלונותיו.

ועדה רפואית לערערים
הועדה הרפואית השניה מיועדת לתובע המעוניין להגיש ערעור על מסקנותיה הרפואיות של הועדה הראשונה. את הערעור חייב להגיש הנפגע תוך 30 יום מקבלת הפרוטוקול של הועדה הרפואית הראשונה. עמידה למול ועדה רפואית לערערים מחייבת פירוט יסודי ונרחב של נימוקי התובע בכל הנוגע לקביעותיה השגויות כביכול של הועדה הקודמת. לאחר הגשת הערעור, יוזמן הנפגע לבדיקה בפני הועדה השניה, המורכבת בדרך כלל מ-3 רופאים מומחים בתחומים השונים הרלוונטים לתיק הספציפי, ולאחר בדיקת הנפגע והתחשבות בחוות הדעת שהביא עימו ונימוקיו כותבת פרוטוקול נוסף הנשלח לנפגע, בו היא מפרטת את מסקנותיה. על מסקנותיה של הועדה השניה ניתן לערער רק כאשר זו טועה טעות משפטית, ובמקרים מעין אלו עובר הדיון אל בית הדין האזורי לעבודה.

למידע נוסף על רשלנות רפואית פנו אלינו דרך דף ה צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

מפת אתר | צור קשר