רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

רשלנות רפואית בלידה- מהי?

המושג רשלנות רפואית בלידה הוא מאוד נפוץ כיום כתביעה אל מול הרבה מקרים אחרים של רשלנות רפואית שמגיעים עד למדרגות ביהמ"ש במדינתנו. קיימות סיבות רבות אשר מביאות לידי תביעה בגין רשלנות רפואית מסוג זה למקרים מאוד נפוצים. הסיבה החשובה ביותר היא ריבוי של לידות לעומת בדיקות מסורבלות וניתוחים המסכנים את החיים. כל אישה מאושפזת בבית חולים ברוב המקרים מינימום פעמיים במהלך חייה אם לא יותר מזה לצורך לידות.

רשלנות רפואית וגורמיה
הנושא רשלנות רפואית מתבטאת בנזקים בלתי הפיכים לתינוק במהלך הלידה עצמה. רשלנות זו נגרמת ברוב המקרים עקב פירוש שגוי של בדיקות כאלו או אחרות, או לחילופין אבחון שגוי של הסתבכויות שיכולות לצוץ פתאום משום מקום, היעדר טיפול או טיפול לא ראוי בזמן הלידה עצמה וללא שום נוכחות של רופא מיילד במהלך הלידה. כעת נשאלת השאלה מהי בעצם רשלנות? מהסיבה שאלו מקרים לא נדירים כל כך שבהם תינוק נפצע בדרך כלשהי במהלך הלידה. ברוב המקרים, יכולות להיות פציעות קלות מאוד ללא שום נזק הפיך על התינוק לטווח הארוך.

מה יכול לקרות לתינוק?
קיימת חשיפה רבה של העוברים או לחילופין תינוקות רבים בזמן ההיריון וגם אחריו להמון נזקים שונים אשר ישפיעו על אורח ואיכות חייהם לטווח הקצר כמו גם לטווח הארוך. קיימת רגישות יתרה של תינוקות למה שקורה סביבם, מכאן שעל הרופאים ישנה חובה לבצע כל פעולה בזהירות יתרה במהלך הלידה עצמה. קיימת חשיפה גדולה של הילד להמון מחלות קטלניות, מומים כמו גם נכויות ברמות שונות אשר מחייבים טיפול מונע ולהיזהר כמה שניתן.

האם ניתן לדעת שילדכם נפגע?
בדרך כלל בהרבה מהמקרים הורי הילד לא ממש יכולים לדעת בבירור האם הילד שלהם אכן נפגע עקב סיבות כאלו או אחרות של רשלנות רפואית. מכאן שאם קיים איזשהו חשש הכי קל שיש על רמת התפקוד של התינוק או לחילופין על אופי ההתנהלות של הלידה על הורי הילד, יש צורך לפנות אל הגורמים הרלוונטיים אשר מתמחים במקרים של רשלנות רפואית במהלך לידה. הגורמים הללו ימסרו את תיקו הרפואי של התינוק לרופא מומחה והוא יכול לקבוע האם קיימת רשלנות רפואית מצד הרופא המטפל או שלא.
מפת אתר | צור קשר