רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונות עבודה פיצוי כספי

ההנחה הרווחת כי תאונת עבודה יכולה להתרחש אך ורק במקום העבודה היא מוטעית. תאונת עבודה מוגדרת כתאונת עבודה במידה והיא התרחשה בזמן העבודה, בדרך אל העבודה, בדרך חזרה מהעבודה. גם במידה וחשיפה לחומרים מסוכנים בזמן העבודה גרמה לנזקים אצל אותו האדם היא תחשב כתאונת עבודה. עבור כל תאונת עבודה קיימים הפיצויים התואמים לה.

על ידי מי ניתן פיצוי כספי?
דמי פגיעה מוכרים כפיצוי כספי בגין תאונת עבודה. המוסד לביטוח לאומי הוא הארגון מולו פועלים בכל הנוגע לתאונות עבודה. התשלום החודשי שמקוזז מהמשכורת החודשית שלנו חוזר אלינו חזרה בתשלום דמי פגיעה ל91 ימים מיום הפגיעה. התשלום מביטוח לאומי מהווה מעין תחליף למשכורת, שכן פעמים רבות, התאונה משביתה את העובד ולא מאפשרת לו לעבוד ולהרוויח את פרנסתו. גובה דמי הפגיעה מחושב ביחס לשכר השוטף של הנפגע, על פי רוב עושים ממוצע של 3 חודשים טרם הפגיעה. בכדי לדעת מה עלינו לדרוש מהמוסד לביטוח לאומי בעת פגיעה רצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה. ניתן לדרוש פיצוי כספי גם מחברת הביטוח, במידה והמעסיק ביטח את כל עובדיו או במידה והעובד שנפגע ביטח את עצמו טרם התאונה באופן פרטי.

מה הפיצוי הכספי בגין נכות?
לעיתים בעקבות תאונת עבודה העובד מושבת ליותר מ91 יום. במקרים מעין אלו, יש לבחון את האפשרות לקבלת אחוז נכות קבוע. אחוזי נכות נועדו לאנשים שהפגיעה שלהם הייתה כה קשה שאינם יכולים לתפקד, לפרנס את עצמם או לעבוד בתקופה לטווח הארוך. במקרה כזה יש לפנות לרופא ולקבל אישור על אי כשירות לעבודה, אותו מגישים יחד עם בקשה מפורטת לוועדה רפואית. בסמכות הוועדה הרפואית להחליט אם לאותו אדם תהיה זכאות לקבלת אחוזי נכות. בסמכות הוועדה גם לקבוע את גובה האחוז שיינתן לאותו אדם בהתאם לנכותו.

 

מפת אתר | צור קשר