רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מקרי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתייחס לפעולה שלא כדין, פעולה שנעשתה לרוב על ידי המטפל וגרמה לנזק ממשי למטופל. כך למשל מתן תרופה לא נכונה תוך כדי רפרוף קל ולא עיון מעמיק ברקורד הרפואי של החולה נחשבת רשלנות רפואית. גם לגרום לחולה לעבור ניתוח שאינו זקוק לו, או לאבחן מחלה במטעה שגרמה לנזק נפשי ופיזי כאחד תחשב רשלנות רפואית. מכיוון שתחום הרפואה הוא רחב מאוד, ואבחון מחלה לא תמיד ב100% , קשה להגדיר רשלנות רפואית ולנצח בבית משפט במקרים של רשלנות רפואית.

מדוע קשה להוכיח רשלנות רפואית?
כל רופא במהלך הכשרתו לומד על עקרונות האתיקה, על צו מצפון ועל שבועת הרופאים. מקצוע הרפואה הוא חשוב מאוד ובשונה מתפקידים אחרים מדובר פה בחיי אדם, על כן העומס שמוטל על כתפי הרופאים הוא גדול יותר והאחריות שלהם היא מהותית. קשה להוכיח רשלנות רפואית שכן הרפואה, עד כמה שהיא מדעית, היא אינדיווידואלית וספציפית לגבי כל אדם ועל כן לא ניתן לעשות אבחנה רפואית במאה האחוזים. עם זאת, אם קיים חשש סביר שהרופא לא פעם על פי צו מצפונו, על פי האתיקה הרפואית ושבועת הרופאים , כאמור לעיל, בית המשפט יחשוד ויבדוק לעומק את נושא הרשלנות הרפואית.

מה נדרש במסגרת תביעת רשלנות רפואית?
כאמור, מדובר בתביעות שקשה מאוד להגדיר אותן ועל כן ההוכחות, העדויות צריכות להיות חזקות יותר מכל סוג משפט אחר. תביעת רשלנות רפואית מחויבת בעדות של רופא מומחה, לא משוחד, שייתן חוות דעת רפואית מקצועית בנושא הנידון. כמו כן קיים רכיב חשוב בתביעת רשלנות רפואית והוא הוכחת חובת הזהירות. כלומר – החובה של הרופא לנהוג ביתר זהירות כלפי החולה בדיוק כמו שהורה דואג ביתר זהירות לילדיו. התובע צריך להוכיח את הפרת חובת הזהירות והנזק שהיא גרמה ע"י הוכחות וראיות ממשיות. רצוי להיעזר באדם שעבר קורס חיתום רפואי.

 

מפת אתר | צור קשר