רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח לאומי מחלה

כל אזרח במדינת ישראל המשלם דמי ביטוח לאומי ראוי בזמן מחלה להחזרים מביטוח לאומי בתנאים מוכחים וחוקיים. שר העבודה, באישור ועדת העבודה של הכנסת, רשאים לקבוע מי זכאי לתבוע מביטוח לאומי מחלה, כלומר זיכוי כספי.

כיצד מפצה ביטוח לאומי מחלה?
על- פי חוק דמי מחלה תשל"ו 1976 נקבעו התנאים של עובד אשר עובד על בסיס משכורת (שמקבל עבור חודש או תקופה "גלובלית") או עובד בשכר. ישנה גם הגדרה למחלה- כאשר על העובד המבקש החזרים מוטלת האחריות להוכיח כי היה חולה בתקופת עבודתו אצל אותו מעסיק. מבחינת ביטוח לאומי מחלה מתוגמלת על- פי שכר יסוד, תוספת ותק, תוספת יוקר או פיצוי בעד התייקרות, תוספת משפחה ותוספת מחלקתית או מקצועית (אלו רכיבי שכר שנקבעים כאמור על- ידי הממשלה וניתנים לשינוי על- ידה).

יש להבדיל בין ביטוח לאומי מחלה לנפגעי עבודה
לעובד יש תקופה מצטברת של יום וחצי בכל חודש שבו הוא זכאי לדמי מחלה ותקופה מקסימלית המוגבלת בשנה לימי מחלה לה זכאי העובד בתשלום. ישנו הסדר לגבי התשלום לעובד על בסיס משכורת ועל- בסיס עובד שכר, לעובד על- פי שכר ולעובד על- פי תוצרת. למול זה, ישנם עובדים שנפגעו כתוצאה מעבודתם או אף בדרך לעבודתם- וזה יראה כאילו נפגעו במסגרת עבודתם. הפיצוי יהיה אז על אובדן שכר או הכנסה בתקופה שלאחר הפגיעה בה לא עבדו מפאת חוסר כשירות- ולגבי זה חלים חוקים אחרים לרבות שיקום ותמיכה.

מפת אתר | צור קשר