רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

נכות כתוצאה מתאונת עבודה

במידה והעובד נפגע בתאונת העבודה עליו לפנות אל מוסד לביטוח הלאומי על מנת לקבוע את סוג הפגיעה ואת אחוזי הנכות להם זכאי. על פי אחוזי הנכות, הנפגע מקבל את גובה התגמולים אותו משלם המוסד לביטוח לאומי. חשוב לציין כי על אף וקביעת נכות של נפגע בתאונת עבודה אינה מחייבת במהלך הליך משפטי כנגד המעביד המואשם ברשלנות, נכות זו מאוד משמעותית באשר לקביעת התשלומים לנפגע.

קביעת אחוזי הנכות כתוצאה מתאונת עבודה
ביטוח הלאומי הוא זה שקובע את אחוזי הנכות של הנפגע. פגיעות מסוגים שונים באיברים שונים בגוף משפיעות על אחוזי הנכות בצורה משמעותית. לדוגמא, הגבלה בעמוד השדרה הצווארי יכולה לגרום לעשרה אחוזי נכות במקרה של פגיעה קלה, לעשרים אחוזים אחוזי נכות במקרה של פגיעה בינונית ולשלושים אחוזי נכות במקרה של פגיעה קשה. במידה ולנפגע יש מספר ליקוים רפואיים, דרגת הנכות נקבעת על פי חישוב משוקלל של אחוזי הנכות. במידה ולנפגע נקבעת דרגת נכות לצמיתות, תפקידה של הועדה הרפואי לבחון האם הפגיעה משפיעה על היכולת של האדם לחזור למקום העבודה בו עבד לפני התרחשות התאונה.

זכאות לקצבת נכות בעקבות תאונה במקום העבודה
הנכה זכאי לקצבת הנכות לאחר סיום התשלום של דמי הפגיעה על ידי הועדה הרפואית המטפלת בעניינו. במידה ולא שולמו דמי הפגיעה, הזכאות תכנס לתוקפה יום לאחר התאונה. הועדה הרפואית היא זאת שקובעת את דרגות הנכות על פי רשימת הליקוים הרפואיים שמוגדרים בתקנות הביטוח הלאומי

מפת אתר | צור קשר