רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

רשלנות רפואית בלידות

הלידה, אשר נחשבת לתהליך שגרתי ונפוץ שכן מדי יום אלפי תינוקות חדשים נולדים ויוצאים לאויר העולם איננה תהליך מסובך אך יחד עם זאת אין מדובר בהליך שיש להקל בו ראש מהסיבה הפשוטה שסיבוכים לא צפויים ושינויים במצבו של הולד והאם כאחד עלולים להיות מסוכנים ביותר ואף קטלנים, זוהי הסיבה כי הצוות הרפואי אשר מטפל במקרים בהם כורעת אישה ללדת חייב להיות מוסמך, מנוסה ויעילה על מנת להתאים עצמו לדינמיות המהירה שבמצב. חוסר ערנות, זריזות ותושיה עלול לגרום לתוצאות בלתי הפיכות אשר עלולות להשפיע באופן משמעותי על המשך חייו של הולד ואימו.

רשלנות בלידה- מקרים ותגובות
אנו שומעים וקוראים באופן רציף במדורי החדשות על מקרים רבים בהם סיבוך קל אשר יכל היה להיפתר כלאחר יד, נדחה או לחילופין שהצוות הרפואי לא היה ערני אליהם במידה מספקת, כך שתוצאות המקרה גרמו למומים חסרי מרפא בקרב הולדים ואף למקרים של מוות. כיום הדין הישראלי מכיר בעובדה כי תאונות עבודה מסוג זה הם אינן נושא פשוט וכי על פי מבחנים אשר נקבעו בפסיקה הישראלית ניתן לאבחן מקרים בהם הצוות הרפואי התרשל וחרג מהנהלים הקבועים.

סנקציות כלפי רשלנות רפואית
תביעות רבות המוגשות בעקבות רשלנות רפואית כנגד רופאים, אחיות או כל גורם רפואי אחר אשר מחוייב בחובת זהירות כלפי המטופלת ותינוקה, נעשות לרוב במועד סמוך למקרה המצער. אך יחד עם זאת קיימות תביעות אשר מוגשות בדיעבד לאחר מספר שנים כאשר אותו ולד מגיע לבגרות (כל עוד לא חלה התיישנות על המקרה). בתי המשפט התאם למבחנים הקיימים ובהתאם לנסיבות המקרה את הסנקציה המתאימה, בין אם מדובר במיצוי הדין עם אותו רופא ובין אם מדובר בפיצויים כספיים לנפגע.  

מפת אתר | צור קשר