רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

בעת שאדם מאבד את כושרו לעבוד, אם עקב מחלה ואם עקב פגיעה, סביר כי יסבול מצמצום דרסטי בהכנסותיו ולעיתים אף יאבד את אלה האחרונים לחלוטין. עם זאת, פעמים רבות נפגע מסוג זה אינו מודע לזכויותיו עקב אובדן כושר וכך נמנעת ממנו האפשרות להמשיך בשגרת חייו תוך מינימום ירידה באיכותה. על כן, חשוב להכיר בזכותו של אדם אשר איבד מכושר עבודתו לבקש פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי בתואנת נכות כללית או נכות נפגעי עבודה.

מיהו המוסד לביטוח לאומי?
המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף האחראי על מימושן של מרבית הזכויות החברתיות במדינת ישראל. פעילותו של המוסד מוסדרת תחת חוקר הביטוח הלאומי, אשר התקבל בכנסת עוד בשנת 1953, באמצעות השיטה הביטוחית הבסיסית שהינה תשלום שוטף בעת שגרה והבטחת קבלתם של החזרים במקרה הצורך. עם זאת, בשונה מביטוח פרטי, הפרמיה של הביטוח הלאומי הינה מחייבת ואינה נקבעת על פי רמות הסיכון של המבוטח אלא על פי יכולותיו הכספיות.

פיצויים מביטוח לאומי עקב אובדן כושר עבודה- הכיצד?
במקרים של אי כושר עבודה אחראית המדינה, במסגרת חוק הביטוח הלאומי, למתן קצבת אובדן כושר, הידועה בהגדרתה כקצבת נכות. כך, גם עובדים אשר אינם מבוטחים באופן פרטי זכאים לדרוש פיצויים עקב אובדן כושר עבודה. במקרה מסוג זה, על הנפגע לבקש מקופת החולים תעודה רפואית המעידה על אי כושרו לעבוד ולמסרה בליווי תביעה לסניף המרומי של המוסד לביטוח לאומי. חשוב לציין, כי על זה האחרון למלא אחר כלל ההוראות הרפואיות הניתנות לו בדבר הטיפול הרפואי, שכן אם לא יעשה כן רשאי הביטוח הלאומי לשלול את זכותו לפיצויי גמלאות.

מפת אתר | צור קשר