רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינה מושג המתאר פגיעה של כל אדם המוסמך לטפל באופן רפואי באדם אחר, כלומר רופא, אחות או סייען רפואי, תוך תהליך רפואי שחרג מדרך הטיפול הנכונה. זאת, במסגרת עבודה במוסד רפואי כלשהו, כגון בית חולים, קופת חולים ומרפאות שונות- ציבוריות ופרטיות. במסגרת תביעת נזיקין רפואית, יש להוכיח כי האדם המטפל התרשל בביצוע עבודתו וחרג מגבולות אמות המידה הרפואיות הסבירות.

כיצד תובעים על רשלנות רפואית?
בהליך תביעה על רשלנות רפואית, יש לתבוע את האחראי לטיפול שבמהלכו נגרמו נזקי הגוף; כלומר, אם הטיפול הרשלני אירע במוסד רפואי ציבורי, יש לתבוע אותו כגוף האחראי על האדם שהתרשל. בנוסף, ניתן לתבוע באופן פרטי את האדם במסגרת התביעה הכוללת. במהלך התביעה, על התובע להוכיח כי האדם המוסמך שטיפל בו התרשל בעבודתו וחרג מהנורמה הטיפולית המקובלת, וכי נזקי הגוף של התובע אכן נגרמו מהטיפול הלקוי שסופק לו. בנוסף, עליו להוכיח את פגיעותיו ע"י קבלת אחוזי נכות בהליך המקובל.

תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת בין השאר גם במקרים בהם הגורם המטפל לא אבחן את החולה באופן נכון ושאבחנה זו פגעה בחולה בהמשך, או לא פרט את מהות הטיפול לחולה באופן יסודי ומקצועי; הסכמת המטופל להליך הרפואי לא מספיקה במקרה שלא ניתנו לו הסברים אודות ההליך.

כיצד נקבע גובה הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית?
גובה הפיצויים בתביעת נזיקין מסוג זה נשען על מספר רכיבי נזק שונים וביניהם: גילו של המטופל הנפגע, אחוזי הנכות שנקבעו לו, ימי האשפוז שנזקק להם עקב פגיעת הרשלנות, הכאב שחווה בעקבותיה ועוד. יש לציין, כי באופן עקרוני חל חוק ההתיישנות על תביעות מסוג רשלנות רפואית ועל כן מומלץ מאוד להגיש את התביעה קרוב ככל האפשר למועד הפגיעה. בנוסף, יש להיוועץ בעורך דין בטרם הגשת התביעה ובמהלך המשפט עצמו, על מנת למצות את הזכויות המגיעות לנפגע ולהגיע לתוצאות המשפט הטובות ביותר בהתאם לנסיבות.

להתייעצות משפטית בנושא תביעות נזיקין ובדגש על רשלנות רפואית, הרי שמומלץ לפנות לעורכי דין מומחים ומנוסים בתחום. 

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין מומחה לענייני רשלנות רפואית, פנו לנציגינו והשאירו פניה באתר.

מפת אתר | צור קשר