רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

לצערינו תאונות דרכים מתרחשות באופן יומיומי, נושא תאונות הדרכים הינו נושא מורכב ומסועף, ועל כן מומלץ מאוד לדעת ולהכיר את כל האלמנטים הרלוונטים לנפגע או לפוגע בתאונת דרכים. כאשר מתרחשת תאונת דרכים עורכים הבחנה בין שני סוגים של תאונות- תאונה בה קיימים נפגעי גוף- פצועים, ותאונה בה קיים רק נזק לרכוש. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (להלן חוק הפלת"ד), רלוונטי כאשר מעורבים בתאונת הדרכים נפגעים/פצויים בגוף. כאשר ישנם נזקים ברכוש בלבד ניתן יהיה לדון בדברים בהתאם לחוק הפקודת הנזיקין לרוב לפי עילת הרשלנות.

את מי נתבע?
כל נהג שנפגע, תובע את חברת הביטוח שלו, אם בתאונה מעורב הולך רגל, הוא תובע את חברת הביטוח של הנהג. אדם שנפגע מחוץ לרכב, בתאונה שבה מעורבים שני כלי רכב, יתבע את כל חברות הביטוח של כלל הנהגים שלקחו חלק בתאונה. הפיצוי עצמו יינתן מאחת מחברות הביטוח והן יערכו ביהן שיבוב.
במידה ושני רכבים התנגשו בינהם, ואחד מהם פגע בעמוד חשמל, ואותו עמוד נפל על הולך רגל שעבר במקום- עדין מדובר בתאונת דרכים וזאת על פי סעיף 3(ב) ל
חוק הפלת"ד, שכן מתקיים קשר סיבתי בין תאונת הדרכים לפגיעה עצמה. הסעיף הנ"ל דורש רק שיהיה מגע בין כלי הרכב, ואינו דורש מגע בין כלי הרכב לבין הולך הרגל, המגע יכול להיות מינימלי אך נדרש מגע.

שאלת האשם בתאונת דרכים
חוק הפלת"ד הינו דוגמא לאחריות מוחלטת, משמע, לא נבחנת שאלת האשם כלל.עד חקיקת החוק בשנת 76´, השאלה בתאונת דרכים תלויה בגורם האשם בתאונה.  האשם בתאונה לא קיבל פיצויים. עיקרון בסיסי בחוק הפלת"ד הינו העיקרון הסוציאלי שמשמעותו היא כי אדם הנפגע בתאונת דרכים יקבל פיצוי מחברת הביטוח או מקרנית במטרה לתת פיצוי בכל דרך.

מפת אתר | צור קשר