רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונות דרכים ללא ביטוח

קיימים מקרים רבים בהם לאחד מן הצדיים הנפגעים בתאונת דרכים לא קיים ביטוח חובה, הדבר בעיית מאוד בכל הנוגע לפיצויים לנפגע בתאונת דרכים. הדבר רלוונטי לתובע שהיה מעורב בתאונת דרכים העונה להגדרה על פי חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים (להל"ן חוק הפלת"ד),  אך נהג ביודעין ללא ביטוח חובה על פי חוק, ועל כן אינו זכאי לתבוע פיצויים בהתאם לחוק הפלת"ד. קיימת האפשרות לתבוע תביעת פיצויים עלפי פקודת הנזיקין  או חוקים אחרים רלוונטים בהתאם לעובדות המקרה.


חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הינו חוק סוציאלי, בהתאם לעקרון האחריות המוחלטת המהווה עיקרון בסיסי בחוק, אשר קבוע בו ונועד להגשים מטרות רבות, עליהן נקבעו פסיקות רבות בבתי המשפט. חוק הפלת"ד נועד להסדיר את נושא הדיון בתאונות דרכים ולהרחיק את נושא שאלת האשם והקשיים הנובעים מכך. מטרת החוק הוא כי כל אם הנפגע בתאונת דרכים ללא קשר לשאלת אשמתו בתאונה יוכל לקבל פיצויי על מנת שיוכל להשיב את חיו למסלולם לאחר שנפגע, וכמו כן להביא לפיזור הנזק בקרב כלל המשמתמשים ברכב, באמצאות ביטוח החובה.


לאדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים ואין ברשותו ביטוח חובה תקף, עדיין קיימת אפשרות לתביעה לקבלת פיצויים בגין פגיעת גוף על ידי קרנית, במידה ולא ניתן לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. במידה והיית נוסע ברכב ללא ביטוח חובה, ניתן יהיה לתבוע את קרנית גם במקרה זה.

מפת אתר | צור קשר