רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מה שנפגעי רשלנות רפואית בניתוחים צריכים לדעת

תיקי רשלנות רפואית בישראל נפתחים חדשות לבקרים מדי יום, אלו מוצגים, נבדקים ונחרצים על פי הדרך שבה מערכת המשפט בישראל פועלת. במהלך זה, נבדקת הרשלנות עצמה – האם קוימו כל התנאים שמספקים עילה לקביעת האישום בתביעה? האם הייתה חובת זהירות שלא קוימה, האם קרה נזק רפואי מוכח, האם ניתן לקשור אותו ישירות עם המקרה המדובר? בניתוח המצב לא שונה. הרשלנות תבוא לידי ביטוי בניתוח עצמו, בהכנות שלפני הניתוח כמו למשל ההסבר המקיף – העלאת נושא הסיכונים והשיקולים שקודמים לניתוח, מה ההשלכות שלו ואיך לנהוג לאחריו.

רשלנות בניתוח חירום
ניתוח חירום הוא לצרכים כירורגיים. הצוות הרפואי שמטפל במהירות במנותח פועל מתוך לחץ, לכן עלולות להצטבר יותר טעויות בשיקול הדעת של הצוות המקצועי, אולם אלו אסורות לעבור את הסטנדרט הסביר לעבודה. בית המשפט – באם יפסוק כי התרחשה רשלנות רפואית במקרה זה, יתחשב בנסיבות שהובילו אליה. 

רשלנות בניתוח קוסמטי
מקרי רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי נפוצים פחות, אולם עדיין קורים בתפוצה לא קטנה. כאן אין לחץ בזמנים, למטופל ישנה אפשרות להחליט לגבי בחירתו עד למפגש הבא (בדרך כלל ישנו יותר ממפגש אחד לפני הניתוח, המפגש הראשון שבו הרופא והמטופל דנים בנושא והרופא מפנה את המטופל לצורך בדיקות נוספות אם צריך לפני הניתוח. במפגש השני כבר תוכל להיות הדמיה וידובר על המגבלות של הניתוח, הסיכונים, השיקולים.

איך עורך דין נזיקין יכול לטפל ברשלנות רפואית זו?
על מנת לגלות אם התרחשה כאן על פי ההגדרה והחוק רשלנות רפואית, רצוי לברר מל עורך דין מוסמך לעניין. יתכן שנעשתה אבחנה שגויה וניתן היה לנהוג בדרך אחרת – חסכונית יותר, פוגענית פחות וכן הלאה, אולי לא בוצעו בדיקות מתאימות לפני התהליך או שלא סופק למטופל כל המידע על הניתוח.
מפת אתר | צור קשר