רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תביעות השתתפות מחברת ביטוח

בכל פוליסת ביטוח סביר להניח שקיים סעיף של השתתפות עצמית. כשמדובר בהשתתפות עצמית, למעשה בכל תביעת ביטוח שכזו שקיים בה סעיף להשתתפות עצמית של בעל הפוליסה, שבה התובע משלם מראש עד גובה ההשתתפות העצמית, כפי שסוכם בחוזה. סעיף ההשתתפות העצמית בא לרסן את הפעלת התביעה מול תביעת הביטוח. אם למשל שווי ההשתתפות העצמית הוא 50,000 שקלים ופסק הדין עומד על 30,000 שקלים, התובע ישלם מכיסו את כל הסכום, אולם אם פסק הדין יעמוד למשל על 70,000 שקלים – התובע ישלם רק 50,000 שקלים ואת השאר תשלם חברת הביטוח.

מה קורה כשהתובע מסרב לשלם דמי השתתפות עצמית?
כאשר מוקמת תביעה מול חברת הביטוח – למשל תביעת נזקי גוף, בדרך כלל הוצאות התביעה ("הוצאות דין וטורח") תשולמנה על ידי מפעיל התביעה. כשצד ג´ תובע את חברת הביטוח של המבוטח, הוצאות המשפט תחולנה בכל אופן על בעל הפוליסה (עד גובה תקרת ההשתתפות העצמית) גם אם התביעה נדחית בסופו של עניין על פי סעיף 66 לחוק הביטוח.

בעריכת חוזה ביטוח רצוי לעיין באותיות הקטנות
לא בכדי רצוי להעביר את החוזה לביטוח לעיניו של עורך דין שיוכל להסיר מהמבוטח כמה שיותר סיכונים, ומאידך יאפשר לו עשיית ביטוח עם תנאים נוחים. במעמד של תביעת הביטוח, כל הכלים לתביעת דמי ההשתתפות חזרה מחברת הביטוח יוכלו לעמוד לטובת המבוטח. בנוסף, יש לעמוד על הדרישות החוקיות של חברת הביטוח מן המבוטח בנוגע לתביעת ביטוח.

כיצד לבחור עורך דין לתביעה?
היות והתחום עשיר בדקויות ביטוח כאלו ואחרות שנוגעות לכל חוזה, לסוג מבוטח וסוג ביטוח, רצוי לבחור את עורך הדין המנוסה בתחום,שיש לו הוכחות והמלצות מידי אחרים. אי בקיאות בתביעות אלו מול סוללת עורכי הדין של ענקיות ביטוח עלולה להניב תביעת שווא.
מפת אתר | צור קשר