רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

זיהוי של רשלנות רפואית

המושג רשלנות רפואית הינו נפוץ ומוכר לכולם ומשמעו הוא הפרת חובת הזהירות של המטפל שהובילה לגרימת  נזק פיזי למטופל. מדי פעם אנו נתקלים במקרי רשלנות רפואית בתחומי הרפואה השונים כמו רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים, בטיפולי שיניים, טיפול בזמן הריון, יילוד, אבחונים שונים של מחלות ועוד. הזכות לטעות קיימת לכל אדם מעצם היותו אנושי וגם הרופאים זכאים לה אך יש לבחון מתי טעות של איש רפואה הופכת לרשלנות שמובילה לנזק משמעותי. בכדי שתתקיים רשלנות רפואית יש צורך ביומם של שלושה תנאים מצטברים: הפרת חובת הזהירות על ידי הנתבע, גרימה של נזק פיזי והוכחה של קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לבין הנזק.

הפרה, נזק וסיבה
כל מערכת יחסים בין מטפל למטופל כוללת את חובת הזהירות של הראשון כלפי השני. משמעה הוא חובתו של המטפל להעניק את הטיפול המקצועי ביותר ובו בזמן להיזהר שלא לפגוע במטופל. אם טעה המטפל בטעות שכל מטפל סביר יכול היה לטעות בה לא תיחשב הטעות כהפרה אך אם חרג הוא מנוהל עבודה תקין ומקובל תהיה זו הפרת חובת הזהירות. הדבר עלול לגרום לנזק בלתי הפיך, נזק מזערי או לא לגרום לנזק כלל. אם לא נגרם נזק פיזי משמעותי אין טעם בהגשת תביעה לרשלנות רפואית. התנאי הנוסף לכך יהיה הוכחת הקשר הסיבתי בין השניים. על התובע או בא כוחו להראות כי הנזק לא היה נגרם לו אלמלא הפרת חובת הזהירות של המטפל. אם לא יתקיים קשר ברור כזה קשה יהיה לטעון לרשלנות רפואית.

הגשת תביעה
במידה ונתקיימו שלושת התנאים הללו יוכל להגיש הנפגע תביעה בגין רשלנות רפואית. זהו תחום משפטי מורכב וסבוך ולכן מומלצת היעזרות בעורך דין מומחה לתחום שיעזור באיסוף החומר הרפואי הכולל וידע להשתמש כראוי במסמכים הרפואיים השונים להוכחת טענותיו של התובע. נוסף לכך תידרש חוות דעת רפואית של מומחה רפואי שתהיה מהימנה ותרשים את בית המשפט בדבר צדקתו של התובע.
מפת אתר | צור קשר