רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

נכות רפואית

מקרי נכות רפואית הנגרמים על ידי תאונות ואירועים שונים הם אחד הנושאים המטופלים ביותר בעניין נזקי גוף. חוק הביטוח הלאומי מתייחס למקרים אלה ומפרט את תנאי הזכאות לנכים כתוצאה ממגוון לקויות ופגיעות. הפירוט כולל את זכויות הנכים שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי כזכאים לגמלת נכות וביניהן קצבה חודשית, שיקום מקצועי, השתתפות המוסד לביטוח לאומי במתן שירותים מיוחדים וגמלה לנכה הלוקה במוגבלות קשה. בכדי להיות זכאי לתנאים ההלו יש להגיש תביעה לבקשת זכאות באחד מסניפי הביטוח הלאומי. שם תעבור הבקשה לוועדה מטעם המוסד שכוללת רופאים מומחים ועובדים סוציאליים שיערכו בדיקות שונות ויתנו את חוות דעתם בקשר לאישור הבקשה.

הגדרת נכות רפואית
על פי הביטוח הלאומי הגדרה של נכה היא אדם שכתוצאה מלקותו הצטמצם כושר העבודה שלו בלפחות חמישים אחוזים. הדבר תקף גם עבור עובד קטין אשר אי יכולתו להשתכר חלה לפני גיל שמונה עשרה וכן עקרות בית ובאופן נרחב לכל מי שכושר עבודתו נפגע בהיותו תושב ישראל או שהיה תושב ישראל לפני קום המדינה. בעניין עולים חדשים תידון התביעה רק במקרים בהם עברו תשעה חודשים מיום העלייה וכן בכל תביעה שבה עברו תשעים יום מהזמן בו הוגדר האדם כנכה. ישנן דרגות שונות וקבועות לאי כושר עבודה הנעות בין שישים אחוזים, שישים וחמישה אחוזים, שבעים וארבעה אחוזים ומאה אחוזי נכות שייקבעו על ידי הליך בדיקות וחוות דעת רפואיות. 

תהליך תביעת נכות
את התהליך כולו מומלץ לעשות בעזרתו של עורך דין נזיקין המתמחה בעניין תביעות נכות שנגרמו בעבודה, בטיסות זולות לחו"ל או בכל סיטואציה אחרת. התהליך יחל עם איסוף חומרים רפואיים בתיק וחשוב מאוד לכלול באיסוף את כל המסמכים הקשורים לתיעוד המצב של לפני הפגיעה ואחריה כולל תוצאות בדיקות רפואיות וחוות דעת של רופאם מומחים. החומר ישמש את עורך הדין לייעוץ רפואי ויגיש את התיק לאישור המוסד.

מפת אתר | צור קשר