רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

זכויותיך לאחר תאונת עבודה

לאחר תאונת עבודה, רבים מהנפגעים עסוקים בטיפולים השוטפים עקב התאונה ובשיקום, ואינם מתפנים לברר מה בעצם מגיע להם עקב האירוע. חוסר המודעות ששררה עד לא מזמן בנושא מתפוגגת דרך מודעות פרסומת כאלו ואחרות המבטיחות החזרים ופיצויים עקב תאונות למיניהן. תאונת עבודה על פי חוק הינה פגיעה גופנית שקרתה בזמן, עקב או בדרך מהעבודה (כמו גם בחזרה ממנה). המשמעות של העניין היא שגם אם מתרחשת תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה- ישנו סיכוי טוב שהנפגע ישיג את פיצויו מיותר מקור ביטוחי אחד (הביטוח הלאומי וגם ביטוח תאונת דרכים) לפחות.

מימוש זכויות רפואיות
על פי החוק, על ביטוח לאומי לפצות את נפגעי תאונות העבודה. העניין העיקרי הוא, שביטוח לאומי מסייע לקבל תקציב למגוון טיפולים רב אשר אינו כלול בסל הבריאות. מימוש הזכויות הרפואיות תלוי רבות בידע המקצועי שהרופא גייס לעצמו והן בידע הכללי מצד המטופל. בהיעדר המלצה מצד הרופא או המוסד המטפל לפנות למוסד לביטוח לאומי, עלול לקרות מצב שבו לא תתממשנה הזכויות הרפואיות עד לרגע שבו כבר לא ניתן לממש אותן כליל עקב חוקים, תקנות והתיישנות תביעה. ההמלצה היא לשכור עורך דין לתביעת פיצויים  מיד עם קרות תאונת עבודה, תאונת דרכים, תאונת אישית או מחלה שהייתה עלולה להתפתח בעקבות עבודה.

כיצד להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה?
מרגע שחלה הפגיעה, על הנפגע לדווח למעסיקו וכן לכל גורם אליו הוא פונה במהלך הטיפולים. עליו לדווח באופן מיידי לביטוח לאומי בנפרד ממוסד העבודה או קופת החולים, ולהגיש את הטפסים המבוקשים במסגרת הזמן המוקצב מראש. התנהלותה של תביעה מול ביטוח לאומי עלולה לארוך חודשים ואף שנים, על כן פיצויי תאונת עבודה יקבעו רק עם סיום התהליך. 
מפת אתר | צור קשר