רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

מדריך לנפגעי רשלנות רפואית

לצערנו קיימים בישראל מיקרים רבים של רשלנות רפואית. על מנת לדעת אם סבלתם ממקרה שהוא תוצאה של רשלנות רפואית, ובכדי לדעת האם יש לכם עילה לתביעה וסיבה טובה לפיצויים כדאי לדעת מהי רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא מתן שירותי רפואה מתוך חריגה מגבולות הזהירות הסבירה שיש בה לכדי גרימת נזק גופני או נפשי למטופל. למשל, רישום תרופה מבלי לעיין קודם בהיסטוריה הרפואית של המטופל, או רישום תרופה לא מתאימה, שבנסיבות המקרה כל רופא סביר אחר לא היה רושם, נחשבת לרשלנות רפואית.

השלבים המקדימים במקרה של טענה לרשלנות רפואית
בשלב הראשון יש לברר האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית. לצורך כך יש לבצע בדיקה מקיפה ובירור נסיבות האירוע לעומק. לצורך כך יש לאסוף את כל הניירת והמסמכים הרלוונטיים ואפילו לקבץ את כל המידע על גבי לוח מחיק כדי לראות את התמונה הכללית בבירור. עורך הדין המייצג את התובע יאסוף את הל המסמכים הדרושים מכל המוסדות מהם טופל התובע בהתאם למידת הרלוונטיות למקרה. עורך הדין ילמד את המסמכים ויחפש סתירות בין סיפורו של הלקוח לבין התיעוד במסמכים כדי לבדוק האם ישנו תיעוד חסר או רשלני. לאחר מכן יפנה עורך הדין למומחה רלוונטי לצורך חוות דעת ויציג אותה בפני הלקוח. במקרה וחוות הדעת גורסת שאכן הייתה פה רשלנות רפואית יכתוב המומחה מסמך המפרט מהי הרשלנות ומהו הנזק אשר נגרם ממנה.

הגורמים העומדים למבחן בטענה לרשלנות רפואית
הגורם הראשון שייבדק הוא חובת הזהירות של המטפל כלפי המטופל. האם ישנה הפרה של החובה הזאת בהתאם למסמכים שבדקו. הגורם השני שיש לבדוק הוא האם כתוצאה מחוסר הזהירות נגרם נזק למטופל. במידה כן יש לבדוק מה סוג הנזק ומהי חומרת הנזק. גורם שלישי העמד בפני בדיקה הוא הקשר הסיבתי בין הגורם הראשון לשני. כלומר, האם חוסר הזהירות הובלה לנזק אצל מטופל.
מפת אתר | צור קשר