רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח לאומי קצבת נכות

באוגוסט 2009 נכנס לתוקפו תיקון חוק הביטוח הלאומי, שאמור לשפר באמצעותו את תנאיהם של מקבלי קצבת נכות ויוצאים לעבוד. קצבת נכות משולמת למי שכושר השתכרותו צומצם ב- 50% לפחות, כמו גם לאישה עקרת בית, אשר כושרה לתפקד במשק בית צומצם ב- 50%. דרגת הנכות נקבעת בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי ולרשימת הליקויים הנכללות בהן כאשר לצד כל ליקוי מופיע אחוז הנכות שאותו יש לקבוע. רצוי לקבל סיוע וייעוץ מידי עורך דין על מנת להבין האם רשאים לקבל קצבת נכות, כיצד יש לתבוע מביטוח לאומי פיצויים ואם כן, כיצד למקסם אותם.

קצבת הנכות וחוק לרון
חוק לרון (חוק 109 לעידוד נכים לצאת לעבודה), ומאפשר לעובד להחליט באם לשמור על התנאים שלו לקצבה מול ביטוח לאומי, או להגדיל את הכנסתו באופן שעונה על תנאי חוק לרון. על פי חוק לרון, מקבלי קצבת נכות ביטוח לאומי אשר יוצאים לעבוד מעודדים על ידי כך שצבירת ההכנסות מהעבודה בנוסף לקצבה שמקבלים תגדיל את סך ההכנסות. על מנת לממש זאת, על המבוטחים לפנות ללשכת ביטוח לאומי הקרובה למקום מגוריהם ולבקש זאת. בנוסף ניתנת קצבת עידוד למי שמרוויח בין 3,568 – 4,757 ₪ וסוג הקצבה משתנה (נקרא גם "קצבת עידוד").

כיצד לתבוע קצבת נכות?
כאשר ישנו שינוי המחייב פנייה לביטוח לאומי על מנת שזה יעלה או יוריד את דרגת הנכות ובהתאם - את תשלום ביטוח לאומי לקצבה, ניתן להסתייע בעורך דין אשר יעזור להגיש את הטפסים הדרושים על מנת למקסם את הסכום המגיע לכם לאחר מכן. הטפסים יסייעו בידי הוועדה הרפואית שבביטוח לאומי לקבוע מחדש את דרגת הנכות אשר תשפיע בהמשך על קצבת הנכות הנוכחית או זו שאמורה להגיע לכם.
מפת אתר | צור קשר