רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונות לעובדים

תאונת עבודה היא תאונה אשר התרחשה בזמן, עקב או בדרך לעבודה או ממנה. במידה שעובד מסוים עבד תחת הסיכונים המוכרים של העבודה ועדיין קרתה לו התאונה, אותו עובד זכאי מביטוח לאומי פיצויים בענף נפגעי עבודה של המוסד לביטוח לאומי ובהתאם לחוק ביטוח לאומי. חלק מן הזכויות המוכרות לו הוא דמי פגיעה לתקופת היעדרות של עד 90 ימים מן העבודה, פיצוי או קצבת נכות בגין נכויות בדרגות מסוימות שנגרמו לעובד, וכן לקצבת תלויים לשאריו של עובד שמת בגין תאונת עבודה.

חקירת תאונות עבודה
ביטוח לאומי רשאי להפעיל חוקרים פרטיים במידה ויש לו חשד סביר למקרים של הונאות ביטוח או לפעילות על פי תקנות וחוק. על כן, במקומות עבודה רבים ומפותחים קיים ממונה על הבטיחות בעבודה, או ועדת בטיחות. אלו גופים אשר חייבים לבצע חקירת תאונות עבודה, כשמשרד העבודה והרווחה יחקור תאונות חמורות וקשות על פי סדר עדיפויות משלו. חוקרי התאונות צריכים לתאר את הרקע, את הנפגע, את תהליך העבודה, המכונה, האירוע, הממצאים ושחזור תאונת העבודה וכן מסקנות על נסיבות התאונה ולקחים כדי למנוע הישנות תאונות דומות לזו בעתיד. באם היו עדים או צילומים לאותה תאונת עבודה, יש לדווח על כך ישירות למפקח העבודה של אותו האזור. על פי ממצאים מתאונות אלו נעשות הערכות סטטיסטיקות והפקת נתונים. תשלום תאונת עבודה מתקבל דרך ביטוח לאומי וכן שאר ביטוחים לתאונות אישיות שעשה העובד באופן פרטי.

איך מתקבלים פיצויי התאונה?
כנהוג בביטוח לאומי, יש להגיש תביעת נזקי גוף לביטוח לאומי. החומר לתביעה נאסף אצל עורך דין לדיני עבודה: החומר כולל הערכות רפואיות לפני ואחרי קרות האירוע, הפניות, דיאגנוזות וצילומים. לאחר הגשת חומר התביעה עם העילות באופן מסודר, ועדה רפואית של ביטוח רפואי דנה בממצאים וקובעת את דרגת הנכות של העובד, ועל כן גם את זכאותו לפיצויים.

מפת אתר | צור קשר