רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונת דרכים נכות

הנושא של תאונות דרכים פרץ בישראל כמו אש בשדה קוצים. תאונות הדרכים עלו מאוד בשנים האחרונות, ועל אף המאמצים של המדינה לאכוף עברייני תנועה ולהגדיל את המודעות לנסיעה בטוחה , קשה לנו להימנע מתאונות דרכים. רבות הן תאונות הדרכים שמובילות לנכות זמנית או לנכות קבועה לאורך שנים. תביעות נזקי גוף ניגשות על פי רוב עם חוות דעת רפואית, זה בדיני הנזיקין הרגילים. בתאונות דרכים שנושא הנכות עולה על השולחן קיימת דרך אחת ויחידה להוכיח את נזק הגוף שגרם לנכות והיא חוות דעת של רופא מומחה שמונה ע"י בית המשפט.

מה היא מטרת מינוי רופא מבית המשפט לקביעת נכות בעקבות תאונות דרכים?            
כאמור, אין אופציה להגיש חוות דעת של רופא פרטי או רופא מטעם מגיש התביעה, אלא אך ורק רופא שיעריך את הנזקים ומונה ע"י בית המשפט , בכל הנוגע לנכות. זאת נעשה בשל שתי מטרות עיקריות: האחת היא למצוא עד בעל ידע רפואי ושיהיה נייטראלי לחלוטין וייתן את דינו ודברו עפ"י הערכת נזקים אובייקטיבית. המטרה השנייה היא לחסוך את הזמן היקר של בית המשפט – מומחים מרובים ואי-אמינות של עדים מעכבים עד מאוד את ההליך המשפטי.

מה הוא ההליך המשפטי להגשת קביעות אחוזי נכות?
נפגע בתאונת דרכים צריך להגיש עם תביעתו בקשה למינוי מומחה רפואי שייתן חוות דעת רפואית אובייקטיבית לקביעת אחוזי הנכות. קיימת בעייתיות גדולה בנושא שכן בית המשפט לא תמיד מסכים למנות מומחה מיד ונוצר עוול למגיש התביעה. בית המשפט ימנה מומחה רפואי על בסיס של ראייה מתועדת רפואית. בית המשפט נוטה לקחת חוות דעת רפואית של מומחה בכדי לא ליצור עוול לאף אחד מהתובעים.

מפת אתר | צור קשר