רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

ביטוח לאומי סיעודי

ביטוח לאומי סיעודי ניתן למי שהגיע למעשה לגיל הפרישה, גר בבית וזקוק לעזרה בפעולות יום יומיות כמו הליכה, לבוש, רחצה, אכילה וכן מי שיש צורך בדאגה לבטיחותם ולשמירה על שלומם. מי שזכאי לתביעת ביטוח לאומי סיעודי תינתן לו עזרה יום יומית קבועה מידי עובד סיעודי, לעזרה בפעילויות, לניהול משק ביתו והקלה בעומס הנופל על כתפי משפחתו. ההקלה לא מתבטאת בכסף וישנם חמישה תנאים הקובעים את זכאותו לביטוח לאומי סיעודי.

תנאי זכאות לביטוח לאומי סיעודי
מי שזכאי לגמלה הסיעודית הוא מי שהגיע לגיל הפרישה, כלומר מי שהגיע לגיל זקנה בתנאי שסכום ההכנסה מהעבודה אינו עולה על סכום ההכנסה המרבית והכנסה שלא מעבודה (החזקת נכס וכדומה) אינה עולה על כפליים מסכום ההכנסה המרבית, כאשר הכנסה מפנסיה אינה נלקחת בחשבון. הוא צריך להיות תושב ישראל שגר בביתו ולא במוסד – למעט מי שמאושפז בבית חולים כללי במהלך 14 הימים הראשונים לאשפוזו. סכום הכנסתו קובע את אחוז הגמלה המגיעה לו – לדוגמה, החל ב 1.1.2010, סכום הגמלה יהיה מלא (100%). אין הוא מקבל קצבה לשירותים מן המוסד לביטוח לאומי, ואין הוא מקבל גמלה לטיפול אישי, וכרשום לעיל, זקוק לעזרה בפעולות יום יומיות כמו לבוש, רחצה, אכילה והליכה וכן יש סכנה לבטיחותו.

אופן הגשת טופס התביעה
כדי לקבל ביטוח לאומי סיעודי בסכום המרבי האפשרי, רצוי להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום, וניתן להיעזר גם בעובדים סוציאליים, באחות, באפוטרופוס או בבן משפחה. באמצעותו יאספו חומרים על מצבו הבריאותי של מגיש הבקשה, חוות דעת מהרופא המטפל ובנוסף גם אישורים על הכנסותיו. את הטופס יש להגיש לסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום המגורים בו הוא רשום או בדואר, והתשובה תינתן בצירוף סל המפרט את אפשרויות הגמלה.
מפת אתר | צור קשר