רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

חוק תאונות עבודה

על פי חוק תאונות עבודה , המוגדר בעצם כחלק מחוקי הביטוח הלאומי,  תאונת עבודה היא אירוע אשר קרה לאדם בעת עבודתו ובעקבות עבודתו. שיעורי תאונות העבודה הוא גדול מאוד ומוערך בכ60 אלף עובדים לשנה. חוק תאונות עבודה נועד בשביל להגן על אותם אנשים שנפגעו במסגרת עבודתם ואינם יכולים לתפקד לזמן מוגבל או לזמן בלתי מוגבל וצריכים סיוע בכלכולם.

למה זכאי עובד הנפגע בתאונת עבודה?
עובד הנפצע במהלך עבודתו ובעקבותיה זכאי לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. פיצויים אלה משיגים על ידי פנייה לסניף הביטוח הלאומי האזורי, הצגת מסמכים רפואיים והסבר על הפציעה וכיצד התרחשה. לאחר בדיקה של ועדה המיועדת לכך, תתקבל התשובה מה יהיה סכום הפיצויים, אם בכלל. המוסד לביטוח לאומי בוחן לעומק את הפניות לפיצויים בכדי לסנן רמאים ונוכלים המנצלים פיצויים אלה ופוגעים בעצמם בכוונת תחילה או מזייפים פציעה. במידה והאחריות על התאונה היא בידי המעביד שנהג לא כשורה ניתן לתבוע אותו ישירות ולא לבקש פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי.

על פי מה נקבע סכום הפיצויים?
המטרה של הפיצויים היא תשלום על ימי עבודה שנגזלו מהעובד בעקבות התאונה. כמו כן קיימים פיצויים בעבור נכות שנגרמה מתאונת העבודה. ניתנים פיצויים גם בגין הוצאות נלוות לטיפול הרפואי שצריך העובד לקבל. במידה והפיצויים זעומים או לא התקבלה הבקשה ניתן להגיש ערעור עד שיקבל את כספיו כדין.

 

מפת אתר | צור קשר