רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

דיווח תאונות עבודה

כאשר אנו נמצאים בביתנו אנו אחראים לגופנו אך כאשר אנו נמצאים בעבודה ומתרחשת תאונת עבודה, מי שאחראי לנו הוא המעביד שאמור לפעול בתיאום יחד עם המוסד לביטוח לאומי.
על פי המוסד לביטוח לאומי אדם אשר נפגע בתאונת עבודה שארעה בזמן העבודה ושכזו המעניקה זכויות לנפגע במסגרת המוסד לביטוח לאומי חייבת להיות תאונה שיש בה הוכחה כי הנפגע נפגע "בתאונת עבודה או סובל ממחלת מקצוע".

מהי תאונת עבודה?
תאונה בעבודה היא מקרה שקרה תוך כדי ובגלל העבודה ולכן בעצם לא כל תאונה תחשב כתאונת עבודה כהגדרתה בחוק. רק תאונה שיש לה קשר סיבתי עם העבודה מבחינת זמן וסיבתיות המקרה תחשב כתאונת עבודה.

מהי מחלת מקצוע?
מחלת מקצוע היא מחלה שמוגדרת בחוק המוסד לביטוח לאומי ועל מנת שהיא תחשב כמחלת מקצוע עליה להיקבע כמחלת מקצוע ברשימת מחלות המקצועות המופיעה בתקנות המוסד לביטוח לאומי. בנוסף על העובד להוכיח כי חלה עקב עבודתו אצל המעביד ויש קשר סיבתי בין המחלה לעבודה.

לאן לפנות?
העבודה היא "לחם חיינו" וחשוב מאוד שיהיה מי שיטפל בך במקרה של תאונת עבודה שכן ישנן תאונות שיכולות להשאיר אותך מחוסר עבודה וללא העזרה המתאימה תוכל ליפול בין הכיסאות ולהישאר קירח מכאן ומכאן. ההתמודדות עם המוסד לביטוח לאומי אינה פשוטה ודורשת ידע ועל כן יש להשאירה למומחים בתחום.
על מנת לדווח על תאונת עבודה יש למלא טופס 250 וישנה בירוקרטיה רבה הסובבת את הנושא, בנוסף ישנם פרשנויות רבות לגבי מה נחשב תאונת עבודה עקב כך שהחוק משאיר מקום לפרצות ולפרשנויות שונות ולכן עדיף ורצוי להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות עבודה על מנת שיחלץ אותך מהביורוקרטיה הרבה ויעזור לך בתהליכי הדיווח אל מול המוסד לביטוח לאומי, צרו קשר עמנו על מנת שנוכל לסייע.

מפת אתר | צור קשר