רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

רשלנות רפואית בצבא

רשלנות רפואית מתקיימת כאשר הייתה קיימת חובת הזהירות ולא קוימה. חייבים לנסות ולהוכיח זאת על- מנת שבית משפט יזכה את התובע בפיצויים או שיקבע כי אין סיבה לזכותו. כל מי שגויס לצבא למעשה שייך לו, וכך הצבא אמור להיות אחראי על טיפול של מאות אלפי חיילים אשר בשורותיו. עובדה זו גוררת סטטיסטיקה בלתי נמנעת של מקרי רשלנות רפואית בצבא.

ממה יכולה להגרם רשלנות רפואית בצבא?
רשלנות נגרמת בהתקיימותם של שלושת המושגים: התרשלות, נזק וחובת הזהירות, כאשר חובת הזהירות מקשרת ביניהם. אם הייתה חייבת להיות חובת זהירות, ועקב התרשלות נגרם נזק בזמן או גם לאחר הטיפול הרפואי כתוצאה ממנו, סימן שישנה רשלנות רפואית שבגינה ניתן לתבוע את המוסד או את המטפל. כלומר, יכול להיות שאף המתנה לתור או לרופא עקב אילוצים צבאיים עלולה לשבש טיפול רפואי ובכך לגרום לרשלנות רפואית בצבא (זה יכול להיות גם טיפול מאוחר או אבחנה מאוחרת או לא מדויקת) הסיבות יכולות להיות עוד רבות- אי הפניה לרופא מומחה בזמן, אי- מעקב רפואי, פגיעה בזכויות החולה ועוד.

כיצד מתבצעת תביעת רשלנות רפואית בצבא?
בעצם זה בדומה לתביעת רשלנות אזרחית, אולם לא ניתן לתבוע את המוסד האחראי כביכול- התביעה מוגשת ברוב המקרים לקצין תגמולים- אפילו במקרים של טיפול על- ידי גורם אזרחי (כשהתביעה מטופלת אצל עורך- דין לענייני רשלנות רפואית).

מפת אתר | צור קשר