רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תביעות רשלנות

מהן תביעות רשלנות רפואית?
תביעת רשלנות רפואית מוגשת בגין נזקי גוף שנגרמו בעקבות טיפול רפואי רשלני שקיבל. הנזק הגופני שבגינו מוגשת התביעה חייב להיות ממשי ולצמיתות, אחרת אין טעם כלכלי בהגשת התביעה. הנזק יכול להיות ממוני (אבדן כושר עבודה) ושאינו ממוני (כאב, סבל ואובדן הנאה בגין נזק גופני ממשי). התביעה תוגש על- ידי הנפגע תוך 7 שנים מאז שהנפגע הבין כי קיים קשר סיבתי בין הטיפול הרשלני שקיבל לנזק הגופני שנעשה לו (אלא אם קיבל חוות- דעת אשר התריעה על הנזק אך התובע לא גילה זאת בתביעתו- ואז ניתן להגיש תוך 10 שנים). משך חיי התביעה מאז שהוגשה ועד לפסק הדין בנושא עלול להמשך בין שנה לחמש שנים.

כיצד מוגשות תביעות רשלנות?
תביעות רשלנות חייבות להיות מוגשות בצירוף חוות- דעת של רופא מומחה מטעם התובע, הקובעות כי נגרם נזק גופני – ואומדות את הנזק שנגרם. רופא מומחה יגיש חוות דעת ראשונית, ובה מפרט האם ישנה עילה להגשת התביעה. בשלב זה נאסף ומתועד חומר ראייתי בידי המוסד בו טופל התובע. תהליך זה עלול לקחת כחודשיים לערך. לאחר איסוף כל החומרים ובחינתם, הרופא המומחה יגבש חוות- דעת מפורטת המצורפת לכתב התביעה.

מתי מוגשות תביעות רשלנות?
לאחר שהתובע וידא כי קיימת "חובת הזהירות" ובעצם הופרה, ישנו כתב תביעה המוכיח כי ישנו נזק ממשי, וכי זה נגרם עקב טיפול רשלני בתובע.

מפת אתר | מיכון משרדי |  צור קשר