רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

תאונות דרכים בישראל

תאונות הדרכים מהוות, למרבה הצער, חלק בלתי נפרד מנופיה של מדינת ישראל ושגרת יומה של זו הקטנטנה. ואכן, תאונות שבהן מעורב כלי רכב אחד או יותר הפכו עם השנים לשכיחות ואף מקובלות בארצנו הצפופה, תוך שגבו מעל לשלושים אלף קורבנות לאורך שישים שנות קיומה. כך, הופכת המלחמה בתאונות הדרכים לקיצונית עם השנים, אך השיפור במאפייני הנהיגה הישראלית עודנו רחוק מלהיות אידיאלי. לאור זאת, רואה ישראל כהכרח את הבטחתם של תנאים סוציאליים הולמים עבור כל אדם שנפגע בתאונת דרכים.

פיצויים ותאונות דרכים- הכיצד?
ישראלי שנפגע במהלך תאונת דרכים זכאי לפיצויים על פי חוק, בלי קשר לחפותו או לחליפין אשמתו בתקרית. כך, מותנית קבלת הפיצויים רק בכך שאותו אירוע שבו היה מעורב האחרון יוכר כתאונת דרכים, כמו גם בכך שנסע (במקרה שהתאונה אירעה בעת שהיה במכונית) כשבבעלותו ביטוח. יצוין, כי החוק הישראלי מאופיין בשלל פרשנויות ומשמעויות בכל הנוגע להגדרתה של תאונה כתאונה דרכים, ועל כן מומלץ להיוועץ בעורך דין תעבורה המומחה בדיני נזיקין בכדי להבטיח את קבלת הפיצויים הראויים.

כיצד ניתנים הפיצויים בגין תאונת דרכים?
נוסע או נהג אשר נפצע בעת תאונת דרכים, יקבל פיצויים מטעם חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב המעורב בתאונה. לצידם, רשאי הולך רגל אשר נפגע בעת תאונת דרכים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו. עם זאת, גם בעת תאונת "פגע וברח" או בעת תאונה שבה הפוגע אינו מבוטח- זכאי הפצוע לקבל פיצויים מתאימים. במקרה מסוג זה, על הולך הרגל הנפג לתבוע את "קרנית", שהינה גוף האחראי על פיצוי נפגעי תאונות דרכים שאין באפשרותם לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

מפת אתר | צור קשר