רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות עבודה
נזקי גוף
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
תביעות ביטוח
תאונות בשטח ציבורי
תאונות תלמידים
תאונות ילדים
תאונות ספורט
תאונה צבאית
תאונת אופנוע
מחלות מקצוע

דיווח תאונות עבודה

החוק קובע כי תאונת עבודה הינה תאונה שמקורה במהלך עבודתו של העובד כשכתוצאה ממנה העובד לא היה כשיר לעבודה לתקופה העולה משלושה ימים או גרמה למותו של העובד. במקרה זה, על הנפגע לפנות למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. בנוסף, תאונת דרכים אשר בה נפגע העובד שהיה בדרכו אל מקום עבודתו, בחזרה ממקום עבודתו או לחלופין במהלך "נסיעת עבודה" תחשב גם לתאונת עבודה. בשני המקרים הנ"ל, לקבלת פיצוים, על הנפגע לפנות למוסד לביטוח לאומי.

תביעות עקב תאונת עבודה
במהלך הפנייה של הנפגע למוסד לביטוח לאומי, יש להציג את החומר הרפואי הרלוונטי למצב בריאותו לאחר התאונה. ועדה רפואית היא זו שתכריע באשר לסטטוס הרפואי של העובד. תאונת עבודה היא בגדר אחראיותו של המעביד. בתנאי שהעובד הנפגע הצליח להוכיח כי המעביד לא ביצע הדרכה נאותה במהלך העבודה או לא דאג למצבם התקין של המכונות במקום, יש לתבוע אותו ברשלנות.

ההליך של התביעה
מיד לאחר התאונה יש לעבור בדיקה רפואית מקיפה אשר תתעד את כלל הפגיעות שנגרמו כתוצאה מהתאונה. כתב התביעה למוסד לביטוח הלאומי חייב לכלול את כל המסמכים הרלוונטיים למבדקים והטיפולים הרפואיים שנערכו בעקבות התאונה. יש לשמור את החשבוניות שמתעדות את ההוצאות הכספיות הקשורות לתרופות או נסיעות לרופא ולצרף אותן למסמך התביעה.

אי הכרה של ביטוח לאומי בנפגע בתאונת עבודה
בית הדין לעבודה הינו המוסד הרלוונטי לפנית אזרחים אשר סבורים כי המוסד לביטוח הלאומי טעה בקביעתו כאשר לא הכיר בתובע כנפגע תאונת עבודה. במידה והתובע מחליט לערער בפני ועדה רפואית של בית הדין לעבודה, יש לקחת בחשבון כי צעד זה מהווה את הזכות האחרונה של המבוטח באשר לזכויותיו לדיון בתביעתו. פניה לעורך דין העוסק בדיני הנזיקין תאפשר הגשת כתב תביעה מקצועי ותזכה בפיצוים המגיעים לכם על פי החוק. אין צורך בלימודי משפטים כאשר יש איש מקצוע העומד לצידך.

 

מפת אתר | צור קשר